Travelblog | Weekend Parijs

Categorieën Lifestyle,Travel
Collage Parijs

Als cadeau voor examen aan de middelbare school kreeg ik van mijn moeder een weekendje weg naar keuze. En zoals je al kan raden de bestemming was PARIJS. Oui Oui Paris! Afgelopen weekend was het zover en vertrok ik met de Thalys naar Parijs. Ik zal jullie vertellen wat wij die drie dagen gedaan hebben, leuke plekjes in Parijs en waar we hebben overnacht.

Voorafgaand

Toen ik eenmaal erachter was waar ik heen wilde gingen we op zoek naar hotels en vervoer. We hadden goede verhalen gehoord over de Thalys, dus dat gingen we even vergelijken met de prijzen van vluchten. Dat scheelde niet veel dus besloten we een keer met de Thalys te gaan. We zouden de heenweg op vrijdag om 7 uur ’s ochtends vertrekken vanuit Rotterdam Centraal naar Gare du Nord en zondag om 19:30 met de Thalys weer terug rijden naar Rotterdam Centraal.

Dan is dat gedaan en dan nog een hotel, nou dat duurt dus langer dan je denkt. Wil je boven de Seine zitten, of erboven? Wil je dicht bij Champs Elysee, of dichtbij Montmartre of dichtbij de Eiffeltoren of maakt het niks uit. Een hoop dingen dus die we ons af moesten gaan vragen. We kwamen erop neer dat we een hotel wilde die in een gezellige buurt lag, boven de Seine en redelijk centraal gelegen lag. Ja, dan heb je die criteria dus vastgesteld en dan heb je nog mega veel hits… Eindstand zijn we gegaan voor het 4* hotel Best Western Premier Opera Faubourg in het 9e arrondissement.

Dag 1

HERE WE GO! Zo enthousiast als dit klinkt, zo enthousiast was ik niet toen die wekker om 5:30 ging. Mijn hemel wat is dat toch vroeg zeg. Maar binnen een paar minuten was ik klaar wakker en maakte ik me klaar om te gaan. Om half 7 stonden we op het station, voordat we gingen nog even lekker een Cappuccino gedronken en chocolade croissantje gegeten. Cafeïne was namelijk wel redelijk goed te gebruiken zo vroeg op de ochtend, en iets met chocola gaat er natuurlijk altijd wel in.

De trein was keurig op tijd en eenmaal in de trein kwam ik erachter dat ik dit toch echt een stukkie relaxter vond dan het vliegtuig. Je hebt ten eerste heerlijk zachte stoelen met een hoofdsteun waarmee je naar de zijkant kan leunen. Ten tweede heb je ruimte, zowel in je stoel als bij je voeten. Als laatste heb je geen last van turbulentie, opstijgen en dalen en merk je amper dat je zo ongeveer 300 km/h rijdt. Ik ben fan.

Packing paris OOTD travel Paris IMG_2572

Eenmaal aangekomen in Parijs, kopen we bij het loket alvast een carnet voor de metro en een kaart van Parijs. Naar het hotel lopen bleek een eitje, een lange weg naar beneden lopen en binnen 20 minuten sta je voor het hotel. Super vriendelijk behandeld, we waren om 10:30 in het hotel. Veel te vroeg dus, want je kan normaal pas om 15:00 inchecken. Maar we kregen al een kamer en ik mocht nog kiezen ook, of met balkon of op hogere verdieping. Het werd de kamer met het balkon met uitzicht op de straat, Rue de Lafayette. IMG_2574

Eenmaal gesetteld in de hotelkamer, begon het eerst aardig hard te plenzen maar daarna kwam de zon weer door. Tijd om de stad in te gaan. We zijn begonnen bij Galleries Lafayette en zo door gelopen naar Place de la Concorde, Champs Elysee, Arc de Triomph en de Eiffeltoren. Tussendoor hebben we heerlijk geluncht in een zijstraat van Place de la Concorde. Ik deelde met mn moeder Bœuf Bourguignon en een Ceaser salade, heerlijk! De eerste dag was een erg mooie maar vermoeiende dag. We hebben bijna 25.000 stappen gezet, ofwel 17 km afgelegd. Ik had echt geen benen meer over en hebben de metro terug gepakt naar het hotel en ben daar eerst een half uur in slaap gevallen. ’s Avonds nog lekker een pizza gegeten bij Café le Baron aan de kruising achter ons hotel van Rue de Chateau en Rue Peletier.

(Outfit: Jas (HM), rok (ZARA), trui (MANGO), sjaal (ZARA), panty (Hema), boots (Zara), clutch (Michael Kors), horloge (Marc Jacobs)

IMG_2746 IMG_2734 IMG_2973

IMG_2883 IMG_2676 IMG_2970

Dag 2

Goodmorning Paris! Heerlijk geslapen, gordijnen open en de zon zien maakt het begin van de dag ontzettend goed! Snel douche, omkleden, theetje en yoghurt in de buik en gaan met die banaan. Vandaag wordt een shopdag en we gaan naar het Louvre. We beginnen bij Boulevard Haussmann en zo langs andere straatjes naar Laduree. De rij viel ontzettend mee en we hebben heerlijk 6  macarons gedeeld en een cappuccino gedronken. Van macarons hadden we de smaken: karamel zeezout, pistache, vanille, chocolade. Ik vond ze allemaal zo ontzettend lekker dat ik niet mijn favoriet kan kiezen, mijn moeders favoriet was karamel zeezout.

Daarna op naar het Louvre, door het park en langs de Champs Elysee en andere zijstraatjes. Het was zo mooi weer dat we besloten om het reuzenrad in te gaan op Place de la Concorde. Super mooi uitzicht en geluk voor ons viel de rij ook heel erg mee. Tussen de middag een typisch Franse crêpe met kaneel gegeten bij het Louvre, jummiee. Na het reuzenrad in een zijstraat van de Champs Elysee lekker geborreld, met onder andere frietjes, kip en mozzarellasticks. Als je zo veel loopt maakt het allemaal helemaal niets uit 😉 ’s Avonds bij Café M lekker een entrecote gegeten en daarna heerlijk het bedje in want na 15,5 km waren we weer aardig gesloopt.

(Outfit: Jas (HM), broek (Stradivarius), blouse (ZARA), leren jas (ZARA), sneakers (Stan Smith), clutch (Michael Kors), horloge (Marc Jacobs)

laduree girl laduree paris macarons gardien louvre la concorde selfie reuzenrad eiffeltoren place de la concorde louvre

Dag 3

Laatste dag alweer, tijd om koffer te pakken en uit te checken. Vandaag zouden we naar Montmartre gaan en de Sacre Coeur bekijken. Eerst tijd voor ontbijt, we besloten bij het koffiezaakje op de hoek wat te eten en te drinken en dat was een super goede keuze. Een soort starbucks idee maar dan anders, Pret A Manger heet het. We namen een chocolade croissant, een normale croissant, een smoothie om te delen, een bakje mango en een cappuccino. De prijzen vielen voor Parijse begrippen mee (op het fruit na); 3,30 euro voor 340 ml, voor Parijs een zeker goede prijs aangezien we ook wel eens 6 euro neertelde.

Met een goede bodem besloten we naar de Sacre Coeur te lopen, de berg op maar het viel erg mee. Heerlijk zo een hotel die centraal gelegen ligt. Eenmaal op de Sacre Coeur heerlijk op de trap in het zonnetje gezeten waarna we nog even door Montmartre hebben gelopen. Op een gegeven ogenblik zijn we op de hoek van het schilderpleintje wat gaan drinken en besloten er ook te gaan lunchen. Super leuk, een centraal gelegen punt waar van alles voorbij komt lopen en waar je heerlijk in het zonnetje kan genieten van een wijntje en voor mij een pasta en voor mam een broodje.

Pret a manger schilders plein parijs food montmartresacre coeur

(Outfit: Jas (HM), broek (HM), streep shirt (Costes), leren jas (ZARA), sneakers (Stan Smith), sjaal (ZARA), clutch (Michael Kors)

Na Montmartre even nog gerelaxt in het hotel waarna we erachter kwamen dat Galleries Lafayette open was. De meeste winkels zijn namelijk dicht in Parijs op zondag. De laatst shopaankoop van Parijs gedaan en daarna nog even heerlijk wat gedronken met een Frans plankje bij Café M. Daarna was het tijd om naar het station te gaan. Op naar Rotterdam, deze keer in de eerste klas. Het maakt op zich niet heel veel uit, je krijgt gratis drankjes en een maaltijd (sorry maar het diner zou ik afslaan, BAH). Weer een heerlijk relaxte weg naar huis gehad. And we’re BACK.

gare du nord

Super tof weekend gehad!

Houd ontzettend van nieuwe plekken ontdekken. Krijg energie van spontane acties en optimisme. Verder een ontzettende kletskous die over dingen kan blijven lullen en daarom een eigen blog heeft.